Lekarze w liście otwartym o śmierci 11-miesięcznego Szymona

18 Czerwca 2019, 15:32 Lekarze i biurokracja

- Apeluję do całego społeczeństwa, które przez ostatnie dni śledziło hospitalizację Szymonka, aby zachowało rozwagę, właściwie oceniło działania lekarskie oraz powstrzymało się od nieuprawnionego opiniowania i tzw. „hejtowania” personelu medycznego szpitala przy ul. Niekłańskiej oraz całego środowiska lekarskiego - czytamy w otwartym liście Prezesa Naczelnej Rady Lekarskiej. Publikujemy pełną treść listu:

Szanowni Państwo,

dotarła do nas bardzo smutna wiadomość o śmierci małego Szymona w szpitalu Dziecięcym im. prof. Jana Bogdanowicza przy ul. Niekłańskiej. Jest to ogromna tragedia dla Rodziców i Bliskich, z którymi łączymy się w bólu. Jest również osobistym i zawodowym dramatem dla lekarzy zmarłego Pacjenta.

Musimy pamiętać, że ze względu na tajemnicę lekarską, tylko oni oraz Rodzice Zmarłego znają szczegóły przebiegu leczenia. Apeluję do całego społeczeństwa, które przez ostatnie dni śledziło hospitalizację Szymonka, aby zachowało rozwagę, właściwie oceniło działania lekarskie oraz powstrzymało się od nieuprawnionego opiniowania i tzw. „hejtowania” personelu medycznego szpitala przy ul. Niekłańskiej oraz całego środowiska lekarskiego.

Zapewniam, że lekarze zrobili wszystko, co w ich mocy, aby uratować małego Szymonka. W trakcie hospitalizacji odbyły się liczne konsylia, w tym z udziałem lekarza wybranego przez Rodzinę Zmarłego. Niestety, zmarły chłopczyk trafił do szpitala już z nieodwracalnym uszkodzeniem centralnego układu nerwowego. Nastąpiła śmierć mózgu. W takich przypadkach, uporczywa terapia jest nieskuteczna i jest wyborem nieetycznym. Przedłuża umieranie oraz daje niepotrzebną nadzieję Bliskim Pacjenta, co może przysparzać im dodatkowych cierpień. Nawet w tak bliskiej nam religii katolickiej podkreśla się, że "Prawo do życia ukonkretnia się u śmiertelnie chorego jako prawo do umierania w spokoju, z zachowaniem godności ludzkiej i chrześcijańskiej. Nie może ono oznaczać prawa do zadania sobie śmierci, ale do przeżywania śmierci po ludzku i po chrześcijańsku oraz nieuciekania przed nią za wszelką cenę" [Papieska Rada ds. Duszpasterstwa Służby Zdrowia: Karta Pracowników Służby Zdrowia. Watykan, 1995; nr 119].

Uprzejmie proszę Państwa o uszanowanie majestatu śmierci oraz tego bardzo ciężkiego czasu dla Rodziny zmarłego Szymonka i jego lekarzy. Wykorzystywanie ich tragedii do dania upustu swojej frustracji lub próby zaistnienia w mediach, jest rzeczą gorszącą i uwłaczającą naszemu człowieczeństwu. Akty przemocy i nienawiści powinny być zastąpione szacunkiem i wsparciem dla Rodziny Zmarłego, jak i jego lekarzy.

Z wyrazami szacunku,

Andrzej Matyja

Prezes NRL

Zobacz: 

Dziękujemy! Twój komentarz został pomyślnie dodany i oczekuje na moderację.

Dodaj komentarz

57 komentarzy

Mama Poniedziałek, 24 Czerwca 2019, 12:52
Skoro według lekarzy ze szpitala na ulicy Niekłańskiej nie było ratunku dla dziecka i stwierdzili że nie da mu się pomóc to dlaczego nie pozwolili rodzicom na pobranie krwi i zbadanie w niezależnym laboratorium lub przeniesienie dziecka do innej kliniki gdzie lekarza chcieli spróbować mu pomóc nie dopuszczono nawet do tego żeby lekarz ze Stanów przyjechał na miejsce i ocenił stan zdrowia dziecka zasłaniając się że to może zaszkodzić dziecku a przecież według nich dziecku nie dało się pomóc bo już umarło miał tylko podtrzymywane funkcje życiowe to jest niepojęte. Służba zdrowia po prostu chcę coś zataić i nie pozwalają nawet w wybranym miejscu przez rodziców zrobić sekcję zwłok to jest nie do pomyślenia sama jestem matką i mam córeczkę w wieku 12 miesięcy i mogę sobie tylko wyobrazić co ta matka przeżywa ja znałam Szymusia tylko ze strony na fb i pokochałam go jak wlasne dziecko sama nie mogę dojśc do siebie po tej tragedii. To jest niewyobrażalne Jak można pozwolić żeby dziecko umierało bez obecność rodziców bez ich zgody nie pozwalając nawet rodzicom się pożegnać z dzieckiem ci lekarze nie mają po prostu serca! Z całego serca współczuję rodzicom i życzę dużo siły i wytrwałości w walce o ujawnienie prawdy bo ja bym nie darowała do lońca zycia bym z nimi choć by mi to mialo zając cale życie.
annAa Środa, 17 Lipca 2019, 8:21
Dokładnie!
batbata Sobota, 22 Czerwca 2019, 19:57
Nie ma śmierci mózgu,albo umarł albo nie.Jeżeli inni lekarze chcieli leczyć dziecko,to szpital nies prawa odmówić.
Robert Wasilewski Sobota, 22 Czerwca 2019, 16:10
Etyka a la dr Mengele
Mariola Czwartek, 20 Czerwca 2019, 23:44
Sama pracuje w sluzbie zdrowia , za polskie szpitale sie wstydze !!!!
Irka Czwartek, 20 Czerwca 2019, 23:13
Najlepiej zamknąć usta ludziom a systemowi pozwalać na wszystko.
Niedoczekanie!
Mam nadzieję, że prawda tej tragedii, jaką zafundował system ujrzy światło dzienne.
Marek Czwartek, 20 Czerwca 2019, 20:08
"lekarze zrobili wszystko, co w ich mocy" :
- mówiąc matce, że nie będą wentylować zwłok
- ograniczając ilość pokarmu
-zabierając kołderkę
- nie zezwalając na transport chorego w inne miejsce
- nie zezwalając na leczenie u innego lekarza, przy czym sami nie mając pomysłu jak pomóc.
Panie Andrzeju, każdy kto był w polskim państwowym szpitalu wie jak super pomagacie i jak traktujecie ludzi. W żadnym cywilizowanym kraju nie są lekarze i pielęgniarki tak zarozumiali i tak pogardliwie odnoszący się do ludzkiego cierpienia.
MamaTrójki Środa, 17 Lipca 2019, 8:22
Zgadzam się w 100% i też podpisuję się pod tą wypowiedzią.
M Czwartek, 20 Czerwca 2019, 18:17
No właśnie. Nie wiemy co tak naprawdę się wydarzyło. Rodzice mogą mówić wszystko, mogą koloryzowac jak się da byleby naglosnic sprawę medialnie i dać upust swojej rozpaczy. Lekarze nie mogą się w żaden sposób obronić bo wiąże ich tajemnica lekarska. To co się stało jest niewatpliwie tragedia dla rodziców. Bardzo im współczuję. Ale nie można obwiniać lekarzy za to że wykonują swój zawód.
Aneta Piątek, 21 Czerwca 2019, 11:34
Trzeba się najpierw zapoznać ze sprawą a później pisać komentarz... Jestem ciekawa czy gdyby sprawa dotyczyła Pana/i dziecka to też by Pan/i stal/a tak murem za tą pseudo służbą zdrowia.
Mirek Czwartek, 20 Czerwca 2019, 17:01
Czemu nie martwiom się cierpieniem rodziny ludzie bez empatii założą białe kitle i uważają się za władców życia i śmierci są w dużej ignorancji
Maciek Czwartek, 20 Czerwca 2019, 14:16
Niech specjalna komisja złożona nie tylko z lekarzy wyjaśnia tę sprawę. Gołym okiem widać, że coś jest tam nie tak.
Obywatelka RP Czwartek, 20 Czerwca 2019, 12:32
Szanowni lekarze, urzędnicy, drogie pielęgniarki i pracownicy służby zdrowia!
Odnosząc się do decyzji lekarzy podjętej w sprawie odłączenia  respiratora Szymonkowi podczas nieobecności jego rodziców, ja obywatelka Polski, rodzic, zwykły człowiek jestem wzburzona Waszym postępowaniem.
Wiem, że charakter Waszej pracy sprawia, że na codzień macie do czynienia z chorymi osobami, podejmujecie trudne decyzje, obserwujecie skrajnie beznadziejne przypadki, w związku z tym śmierć człowieka jest dla Was "chlebem powszednim". Nie możecie angażować się emocjonalnie, bo wiadomo nie wytrzymalibyscie presji.
Pozwólcie ludziom mieć nadzieję!
Momyslcie chwilę dlaczego wybraliscie ten zawód... Czy nie będąc jeszcze studentami nie chcieliście pomagać ludziom?
Chcecie być szanowani przez pacjentów, lub może jest to Wam obojętne?
SZANUJCIE pacjentów tych "dużych" i tych "małych" oraz ich opiekunów prawnych. Oni ufają Wam! Chcą wierzyć w to, że podejmujecie decyzję najlepszą dla ich dobra a nie taką najbardziej korzystną lub opłacalna dla Was.
Nie zaslaniajcie Waszych działań PROCEDURAMI!
Najpierw bądźcie Ludźmi, a potem lekarzami.
Tak wiem, nie da się zadowolić wszystkich, ale postępujcie etycznie lub dokształccie się z etyki.
Niech w parze z Waszym wysokim ilorazem inteligencji idzie wysoka etyka!
Postawcie się w sytuacji: A gdyby to było Wasze dziecko, siostrzeniec, bratanek czy wnuk? Czy tak łatwo odlaczylibyscie tą aparaturę? Naprawdę nie można było poczekać godzinę, dzień, tydzień?
Rozumiem decyzję rodziców Szymonka, którzy chcieli podjąć próby diagnozowania chłopca przez innych specjalistów. Zaszkodziłoby to chłopcu? Czyż inny lekarz nie mógłby znaleźć rozwiązania? A może jednak tak...
Chirurg chirurgii nie równy... Kardiolog kardiologowi...
Wszyscy jesteście profesjonalistami w Waszej dziedzinie, ale są wybitne jednostki.
Świadomie podjęte decyzje lekarzy zabrały nadzieję!
Apeluję do Was abyście zrozumieli punkt widzenia rodziców dziecka.
Ktoś pewnie się śmieje pod nosem...
Ktoś szydzi w zaciszu czterech kątów...

Mam nadzieję, że są w Polsce lekarze i pielęgniarki z powołania!
Pewnie niektórzy z Was postapiliby inaczej, choć publicznie nikt się do tego nie przyzna.
Mam nadzieję, że obchodzi Was dobro pacjentów, których leczycie i, że opiekujecie się nimi najlepiej jak potraficie!
Mam nadzieję, że są nadal lekarze i pielęgniarki, którym my obywatele Polski możemy zaufać!
Działajcie dla Najwyzszego Dobra Pacjenta.
Człowiek jest ważniejszy od procedur!
A Czwartek, 20 Czerwca 2019, 12:23
A ostatnie konsylium? Czy lekarze dali możliwość aby był lekarz wskazany przez rodziców? Lekarze twierdzili w oficjalnym oświadczeniu, że nie zaprzestali leczenia, a 8 dni później odłączają dziecko... I w jaki sposób, za plecami rodziców, bez ich wiedzy, bez możliwości pożegnania się. Czy TO jest etyczne?!
Izabela Czwartek, 20 Czerwca 2019, 10:17
Nie wybaczalne jest to że rodziców nie było przy Szymonku
Kate Czwartek, 20 Czerwca 2019, 3:18
Bardzo żenujące...
Paula Czwartek, 20 Czerwca 2019, 0:22
Gdyby szpital zrobił wszystko dla tego dzieciaka przełożył by zebranie lekarzy aby mógł uczestniczyć lekarz ze Stanów czy inny wybrany przez rodziców oni nie prosili o dużo tylko o czas aby przyleciał zabili Szymonka odebrali ostatnia nadzieję rodzicom to rodzic powinien decydować czy leczyć dziecko i czy inny lekarz może go zbadać gdy chodziło o życie Alfiego Evansa wypowiadali się wszyscy tylko pod publikę a mając taka sytuacje w Polsce nie zrobili nic gdzie był premier prezydent??? gdyby chodziło o ich bliskich lekarze nie odważyli by się usmiercic dziecko z elity widzę że w Polsce nic się nie zmieniło ręką rękę myje rządzacy udzielają sie pomagają jak mają korzyści mam nadzieję że spotka ich największą kara
Mama dwójki dzieci Czwartek, 20 Czerwca 2019, 0:17
Dla mnie to jest dno totalne, Zgubili etykę zawodowa jak można tak postąpić nie dać się pożegnać z dzieckiem oszukać ich nie wyobrażam sobie co muszą czuć rodzice i dobrze że leci hejt w stronę szpitala przynajmniej ludzie otworzą oczy na to co się dzieje, my matki nosimy dziecko 9 miesięcy dbamy o nasze dzieci wychowujemy a później się okazuje że i tak należy do państwa przecież to patologia jakąś w głowie się nie mieści , nie można było poczekać jeden dzień na innego lekarza a może bali by się ze okaże się że są konowalami nie lekarzami. My Polacy rodzice nie zgadzamy się na takie traktowanie i postępowanie i uważam że każdy ma prawo wypowiedzi
Paulina Czwartek, 20 Czerwca 2019, 0:17
Pytanie do lekarzy: czy leczenie paliatywne, którym było objęte dziecko, można nazwać uporczywą terapią?
Asp Środa, 03 Lipca 2019, 0:04
Sztuczna wentylacja jest uporczywej terapii i niesie za sobą ryzyko powikłań
Teresa Czwartek, 20 Czerwca 2019, 0:09
Nie wszystko bo trzeba bylo przebadac dziecko przed szczepieniem
Annz090 Środa, 19 Czerwca 2019, 21:52
Nie! Weźcie to na klatę. Popełniono błąd weźcie za to odpowiedzialnośc
!!!
A Środa, 19 Czerwca 2019, 20:46
Żenada, to jak postąpili lekarze nadaje się tylko do prokuratury. Zero szacunku dla dziecka i jego rodziców. Naprawdę Prezes NRL akceptuje tak karygodne złamanie praw tej rodziny?
Pppaulina Środa, 19 Czerwca 2019, 20:45
1. Pierwszym kłamstwem jest, że w konsylium brał udział lekarz rodziny. Szpital nie dopuścił do tego.
2. Drugą sprawą jest to w jaki perfidny sposób rodzice zostali oszukani, na temat godziny konsylium i brakiem możliwości pożegnania swojego dziecka.
Nie wstyd pisać Wam o człowieczeństwie? Jest Pan bez wstydu i godności. Ten list to jedno wielkie kłamstwo.
Kara Środa, 19 Czerwca 2019, 20:01
Czyli to spoleczenstwo zachowuje sie nieetycznie a nie szpital? A raczej nasze opinie sa nieuprawnione,bo tylko szpital jest uprawniony do nieetycznego zachowania.
Natalia Środa, 19 Czerwca 2019, 20:01
Szymek był nazywany polskim Alfiem Evansem, z ta różnica ze o odłączeniu Alfiego od aparatury zadecydował Sąd, a Szymonka lekarze odłączyli po cichu, ukradkiem i po kryjomu, podając rodzinie inna godzinę konsylium niż w rzeczywistości się ono odbyło. Czy tylko mi się wydaje ze takie zachowanie nie przystoi lekarzom? Czy to jest etyczne?
Jowita Środa, 19 Czerwca 2019, 19:48
Weź człowieku przestań pisać te głupoty wiadomo nie od dziś że ręka ręke myje a lekarz zawsze będzie bronił lekarza to jest czysta sitwa i lekarska mafia.Jakim prawem odłączyli Szymonka bez zgody rodziców to oni majä pełne prawo do decydowania w sprawach swoich dzieci nie ktoś obcy
Jak obstawiacie Środa, 19 Czerwca 2019, 19:43
Ciekawe kiedy ich dzieci ktoś odłączy, bo zapowiada się to szybciej niż później jak się stało w Indiach, gdzie rozerwano na żywca na kawałki 6 szczepionkarzy?
Karolina Środa, 19 Czerwca 2019, 19:20
Dla czeko nie poczekali as rodzina sprowadzi swojego lekarza dla czego go odlaczyli bez obecnosci rodzicow mordercy zatuszowali swoje bledy i tyle w temacie nic by sie nie stalo jak by piczekali dwa dni lub trzy asz przyleci lekarz z USA bestjalsko odlaczyli dziecko !!!
LONKA1 Środa, 19 Czerwca 2019, 19:19
Nie no nie wierze czytajac te bzdury .Umierac po ludzku chrześcijańku to znaczy ze odłaczyluście dzuecko os aparatuty w skutek czego dziecko sie defakto udusilo tak .To jest według lekarzy etyczne .Lekarze oszukali rodziców oszukali .❗❗❗
Monika Środa, 19 Czerwca 2019, 19:17
Dlaczego oszukali rodziców???? Dlaczego zmienili godzinę konsylium??? Dlaczego odłączyli chłopca i nie poinformowali rodziców???? Rodzice przybyli do szpitala na konsylium na 10 a o 9 odłączono chłopca. Dlaczego nie uszanowano próśb rodziców i nie poczekano z konsylium na przyjazd lekarza rodziny???? Dlaczego nie pozwolono Rodzicom przebadać próbki krwi w niezależnym laboratorium????Dlaczego Szymek umierał w samotności???? To są lekarze?????
Marcin Środa, 19 Czerwca 2019, 18:58
Lekarze uznali się za nieomylnych i odmówili prawa do podjęcia próby ratowania innym lekarzom którzy mieli powody sądzić że dadzą radę pomóc, proszę nie zasłaniać się zasadami religii i uzurpowanie sobie praw do decydowania o życiu i śmierci w imieniu jakiegokolwiek Boga.
IGA Środa, 19 Czerwca 2019, 18:34
Tylko jedno sie zgadza, ze rodzina Szymonka przeżywa ciężki czas po smierci dziecka. A dlaczego tak jest opowiedziala matka chlopca w Pytaniu na Śniadanie kilka dni temu. Gdzie nie chcial sie pojawic zaden przedstawiciel szpitala czy lekarzy... Dlaczego??? Mama Szymonka przedstawila tam zupelnie odwrotnie sytuacje niz to robi Pan prezes NPL... Dlaczego? A teraz zabrania sie spoleczenstwu wyrazac opinię o sytuacji tak bardzo przeklamanej!
Marlena Środa, 19 Czerwca 2019, 18:33
Kłamstwo, kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo. Z relacji rodziny Szymona wynika zupełnie co innego. Jak można tak bezczelnie kłamać.
Mp Środa, 19 Czerwca 2019, 18:32
Czy Pan sobie zartuje?! Powolujac sie na etyke?!
A prawo rodzica do decydowaniu o swoim dziecko I do bycia przy nim w momencie smierci?
Oszukaliscie rodziców Chlopca. I Pan Pisze o etyce?!
Krew sie w zylach gotuje...
Marta Środa, 19 Czerwca 2019, 18:13
Jak można tak traktować ludzi.... To straszne, biedny Szymonem, biedni rodzice
Joanna Środa, 19 Czerwca 2019, 18:11
Nie macie serca , sumienia jesteście zadufanym w sobie pyszałkami a widzę ze naukę pobieracie od najlepszych . Teraz zrobicie z siebie ofiary internetowego terroru - Alder Hey w 100%
ABC Środa, 19 Czerwca 2019, 18:10
Tak zenujacy list jak ten szpitalny personel. "Lekarze"...Jeszcze im wspolczuc. Nie wiem kto uwierzy w to ich cierpienie.
Też mama Środa, 19 Czerwca 2019, 18:05
Nigdy się z tym nie pogodze co zrobiliście. Nigdy! Oszukaliscie rodziców, ukradliscie im życie dziecka, nie pozwoliliscie się godnie pożegnać. Jak można tak postąpić? Jak można?! Nigdy Wam tego nie wybaczę. Nigdy!
Ela Środa, 19 Czerwca 2019, 17:56
Nie poszanowanie rodziców oraz klamstwa!
Sylwia Środa, 19 Czerwca 2019, 17:50
Ale wyrachowanie... Dramat
Artur Środa, 19 Czerwca 2019, 17:49
Dlatego po cichu jak zlodzieje odlączyliscie dziecko ? Bez rodzicow ? Bez pożegnania ? Jakież to etyczne ! Jacy jestescie wspaniali. Chanba.
Ania Środa, 19 Czerwca 2019, 17:26
To co jest w tym liście napisane jest żenujące ☹️☹️
Małgorzata Środa, 19 Czerwca 2019, 17:20
Myslę, że brak komunikatu byłby jednak lepszy, niż te brednie, które powyżej można przeczytać.Lekarze "zrobili wszystko", naprawdę? Bezczelne okłamanie Rodziców, pozbawienie ich najcenniejszych, bo ostatnich chwil z Synkiem, mozliwości trzymania małej rączki w chwili odejścia- to jest to , co cechuje lekarzy? A wreszcie pozbawiliście tych ludzi możliwości wykorzystania WSZYSTKICH sposobów ratowania małego Dzieciatka. Miał przyjechać lekarz z USA, nie na Wasz koszt i nie na skutek Waszych starań. Czego się obawialiście, pospiesznie odłaczając Dziecko? Dlaczego nie pozwoliliście zabrać Szymonka do Włoch? Zasłaniacie się "dobrem pacjenta", nie WY będziecie w takiej sytuacji decydować, co jest dobre dla czyjegoś Dziecka. Oby Prokuratura wyjaśniła całą tą tragedię do końca i wreszcie dobrała się porządnie do winnych. Tego, jako społeczeństwo, Wam życzymy i będziemy walczyć o sprawiedliwość dla śp.Szymonka i Jego Rodziny .
Anna.pielegniarka Środa, 19 Czerwca 2019, 17:08
Wszystko rozumiem, śmierć mózgu....ale dlaczego nie mógł umrzeć w ramionach mamy tylko wśród obcych ludzi jak "pacjent NN"??? Czy tutaj nie widzą lekarze nic nieetycznego? To nie jest tak, że się zbiera ot tak rano o 9. jak na przystanku i po po 5 min.podejmuje się tak ważne dla życia decyzje, prawda? Planuje się dzialanie wobec pacjenta....Czy rodzice, braciszek, nie mieli prawa znac daty odłączenia i się pożegnać. I chyba tu mozemy mówić conajmniej o braku etyki.... Absolutnie nie pozdrawiam personelu.
KJ Piątek, 21 Czerwca 2019, 19:52
Zgadzam się z Panią, pracowałam 42 lata jako pielęgniarka, często było mi wstyd za współpracowników, szczególnie lekarzy! Etyka, kto w tych czasach o niej pamięta ? Najważniejsza motywacja wyboru studiów na medycynie to szybkie pieniądze ! Nie ma człowieka w pacjencie jest przypadek, punkty do rozliczenia z NFZ i biurokracja. Smutne i tragiczne
Asp Środa, 03 Lipca 2019, 0:05
To że pacjent stał się procedurą i kolejnym numerem to wymóg systemu a nie tylko ludzi pracujących w szpitalu
Magda Środa, 19 Czerwca 2019, 17:02
Tak oczywiscie my spoleczenstwo mamy byc cicho gdy szpital zachowal sie nieetycznie. Mamy zachowac cisze w momencie gdy oklamuje sie rodzine dziecka co do wszystkiego...... Brak slow
msaw Czwartek, 20 Czerwca 2019, 12:41
A skąd ma Pani taką wiedzę?
Mika Środa, 19 Czerwca 2019, 16:46
Chyba jakies zarty sobie robicie
Julla Środa, 19 Czerwca 2019, 16:28
Stawiacie ból rodziców po stracie dziecka na równi z lekarzami?!! Kto to pisał? !!
Aga Środa, 19 Czerwca 2019, 16:26
To jak potraktowano Szymonka i jego Rodziców brak słów...Nie dano mu szansy, oczekujecie szcunku, jaki szacunek był dla Rodzicow??? Wstyd !!!!!
Goska Środa, 19 Czerwca 2019, 15:19
Zenujace....
mm Środa, 19 Czerwca 2019, 21:43
stek kłamstw i krycie zachowań niemoralnych, przekręcanie faktów, prosimy o wykonanie wszelkich badań w niezaleznych instytuacjach.Lekarze nic nie zrobili,by ratować życie a pojęcie śmierci mózgu była pojeciem dyskusyjnym.Samo traktowanie rodziców było nieetyczne
Wolny Środa, 19 Czerwca 2019, 17:28
Oszuści !!!!Nie ma takiego czegoś jak śmierć muzgu .... Co za bzdury piszecie !!!!
Opinia rodzicow jest zupełnie inna ....
Ula Środa, 19 Czerwca 2019, 17:13
Coś strasznego aby rodzice nie mogli zabrac dziecka ze szpitala .To rodzice powinni decydowac czy ich dziecko może leczyć inny lekarz ktory daje światelko nadziei. Poza tym rodzice mieli prawo byc przy smierci swojego synka.
Reka Boga was dosiegnie Środa, 19 Czerwca 2019, 16:19
Żenujące!!!